ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းေထာင္ရင္ Cash_Flow ဆိုတာကို သတိထားေစခ်င္

7:30 PM | ,


က်ေနာ္လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ႏွစ္ေလာက္တုန္းက စကၤာပူကေနအလုပ္ထြက္ၿပီး ရန္ကုန္မွာ လုပ္ငန္းတခုလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ဖူးတယ္။

ဘာလုပ္ငန္းလုပ္မယ္။ လုပ္ငန္းအတြက္ ေဖါက္သယ္ေစ်းကြက္ရွိ၊ မရွိ ေလ့လာၿပီးၿပီ။ ေစ်းကြက္နဲ႔ နီးတဲ့ေနရာမွာ လုပ္ငန္းရံုးခန္းဖြင့္မယ္။ ေရာင္းခ်မဲ့ ကုန္ပစၥည္းဝယ္ရမွာေတြ ရံုးခန္း၊ ေမာ္ေတာ္ကား၊ ငွားခေတြ ဝန္ထမ္းေတြေပးရမဲ့ လခ၊ ေရဖိုး၊ မီးဖိုးကအစ အကုန္တြက္ခ်က္တယ္။

အဲဒီကုန္က်စရိတ္ေတြကို အေသးစိပ္ တြက္ခ်က္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ လက္ထဲမွာရွိတဲ့ေငြနဲ႔ဆိုရင္ လံုေလာက္တယ္။ လုပ္ငန္းစဖို႔ ဆံုးျဖတ္ရေတာ့မယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႔ အခ်က္တခုဟာ စိတ္ထဲမွာလာခုေနတယ္။

အဲဒါက စာအုပ္တအုပ္ထဲမွာ ဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ အခ်က္ေလးတခုပါ။ စာအုပ္ထဲမွာ ဘာေရးထားသလဲဆိုေတာ့ "သင္လုပ္ငန္းတခု ထူေထာင္မယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းအတြက္ ရင္းႏွီးရမဲ့ကုန္က်စရိတ္ေတြကို အေသးစိပ္တြက္ၾကည့္ပါ။ အဲဒီကုန္က်စရိတ္ေတြရဲ႕ အနည္းဆံုးေငြႏွစ္ဆ သင့္လက္ထဲမွာမရွိရင္ လုပ္ငန္းမထူေထာင္ပါနဲ႔"တဲ့။

ဒါေပမဲ့ အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ ဘာေၾကာင့္ ရင္းနွီးျမဳပ္ႏွံမဲ့ေငြႏွစ္ဆရွိဖို႔ လိုလဲဆိုတာကို ရွင္းျပမထားပါဘူး။ က်ေနာ္ လုပ္ငန္းမလုပ္ျဖစ္ပါဘူး။ အရင္လုပ္ၿပီး ထြက္ခဲ့တဲ့ကုမၸဏီက ျပန္ေခၚလို႔ စကၤာပူမွာ ျပန္လာလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေစာေစာကေျပာတဲ့ လုပ္ငန္းတခုေထာင္ရင္ ရင္းႏွီးကုန္က်ေငြရဲ႕ ႏွစ္ဆလက္ထဲရွိထားရမယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥဟာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာေခါင္းထဲက ေဖ်ာက္လို႔မရဘူး။

ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကုမၸဏီကဌာနႀကီးတခုရဲ႕ ေငြေရးေၾကးေရးေတြကို ကိုယ္တိုင္ကိုင္တြယ္ စီမံရေတာ့မွပဲ အဲဒါရဲ႕ အေျဖကို သြားေတြ႕မိေတာ့တယ္။

အေျဖက Cash_Flow ပါ။ ျမန္မာလိုေျပာရင္ေတာ့ ေငြအဝင္အထြက္ လည္ပတ္မႈလို႔ ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ လစဥ္ကုန္က်တဲ့ေငြေတြထက္ ျပန္ဝင္လာတဲ့ေငြဟာ ပိုရင္ပို၊ မပိုရင္ အနည္းဆံုး ညီေနဖို႔ လိုလိမ့္မယ္။ ေရတိုင္ကီထဲမွာ အခ်ိန္ျပည့္ေရရွိေနဖို႔ သံုးလိုက္တဲ့ ေရေတြအတြက္ အၿမဲေရျဖည္႔ေပးေနရသလိုေပါ့။ လုပ္ငန္းတခုဟာ ေငြျပတ္သြားလို႔ မရပါဘူး။ ေငြျပတ္သြားရင္ ဝန္ထမ္းလစာေတြ မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေရဖိုး၊ မီးဖိုးစတဲ့ စရိတ္ေတြ မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ပစၥည္းထပ္ဝယ္ဖို႔ ပိုက္ဆံမရွိေတာ့ဘူး။ ေငြအျပတ္မခံႏိုင္ေတာ့ ဘဏ္တို႔ တျခားသူေတြဆီက အတိုးႀကီးႀကီးနဲ႔ ေငြေခ်းရေတာ့မယ္။

ဒါက လုပ္ငန္းစတင္ထူေထာင္သူတိုင္း ၾကံဳရတတ္တယ္။ လုပ္ငန္းနည္းနည္းၾကာသြားရင္ ထြက္ေငြနဲ႔ဝင္ေငြ ဟန္ခ်က္ညီသြားမွာပါ။ Cash_Flow မွန္သြားၿပီလို႔ ဆိုရမွာပါ။

ဘာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းစတင္ထူေထာင္ခ်ိန္မွာ ဒီ Cash_Flow ျပႆနာရွိရတာလဲ။ လုပ္ငန္းစထူေထာင္စဥ္မွာ မိမိပစၥည္းကို ဘယ္ေလာက္နဲ႔ဝယ္ၿပီး ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ေရာင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ အျမတ္ဘယ္ေလာက္က်န္မယ္လို႔ တြက္ၾကတယ္။ အစပိုင္းမွာ မွန္ပါလိမ့္မယ္။ ပစၥည္းကို လက္ငင္းေငြေခ်စံနစ္နဲ႔ ေရာင္းေပးတာကိုး။ နဲနဲၾကာလာတာနဲ႔ ဝယ္ေနၾကေဖါက္သယ္ေတြကို အေႂကြးေပးရေတာ့မယ္။ ဝယ္သူဖက္ကလဲ ပစၥည္းတဆင့္ျပန္ေရာင္းၿပီးမွ ေငြေပၚမွာမို႔ ပစၥည္းမ်ားမ်ားဝယ္ရင္ အေႂကြးက ေပးကိုေပးရမယ္။ အေႂကြးနဲ႔ မေရာင္းေပးဘူးဆိုရင္ ေဖါက္သယ္ဟာ တျခားအေႂကြးနဲ႔ ေရာင္းေပးမဲ့ဆိုင္ေတြဆီက သြားဝယ္ၾကမွာပါ။

အေႂကြးဆိုတာကလဲ ရင္းနီးတဲ့ေဖါက္သယ္ရယ္၊ ပစၥည္းအမ်ားႀကီးဝယ္တဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး အနည္းဆုံး တလကေန သုံးလထိေပးၾကရေတာ့ အဲဒီကာလအတြင္းမွာ လုပ္ငန္းထဲကို ေငြမဝင္လာႏိုင္လို႔ အဲဒီကာလကို ေတာင့္ခံႏိုင္ဖို႔ ေငြပိုေငြလွ်ံရွိထားဖို႔လိုမယ္။ လိုအပ္ရင္ ေခ်းဖို႔ဘဏ္ေတြ ေငြေခ်းေပးမဲ့သူေတြ ရွာထားရမယ္။

တကယ္ေတာ့ Cash_Flow ဆိုတာ လုပ္ငန္စတင္ထူေထာင္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ လိုအပ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္ငန္းလည္ပတ္ေနတုန္းကာလမွာလဲ ကုမၸဏီမွာ ေငြေၾကးျပတ္မသြားေအာင္ ေႂကြးရွင္ေတြကို ဆပ္ရမဲ့ကာလေရာက္တာနဲ႔ အေႂကြးျပန္ဆပ္ဖို႔ ဖံုးနဲ႔တမ်ိဳး၊ emailနဲ႔၊ စာနဲ႔တမ်ိဳး တခ်ိဳ႕မေပးခ်င္ဘူးဆိုတဲ့ လူေတြကိုေတာ့ ေရွ႕ေနဆင့္ေခၚစာေတြပို႔ၿပီး အေႂကြးေတာင္းရတယ္။

လုပ္ငန္းအတြက္အတြက္ အျမတ္ရေအာင္ ႀကိဳးစားေနရတာထက္ အဲဒီအေႂကြးေတာင္းရတဲ့ ဒုကၡကလဲ ေခါင္းစားလွပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ Cash_Flow အျပတ္မခံႏိုင္လို႔ပါပဲ။

အင္မတန္ေရာင္းေကာင္းေနတဲ့ ေစ်းဆိုင္ႀကီးတခုဟာ စဖြင့္ၿပီးလအနည္းငယ္အၾကာမွာ ပိတ္သြားတာ ေတြ႕ဖူးပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ Cash_Flow ျပႆနာပါ။ လည္ပတ္စရာေငြမရွိေတာ့လို႔ လုပ္ငန္းကို ပိတ္လိုက္ရတာပါ။

ေရးသားသူ သိန္းေဖ(ေခတၱ-စကၤာပူ)
Facebook Page မွ ကူးယူတင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment