ႀကီးပြားေအာင္ျမင္မႈရဲ႕အဓိကေသာ့ခ်က္

4:30 AM | ,


ကမာၻ႔ဘီလ်ံနာမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဝါရင္ဘူဖတ္၊ စတိဗ္ေဂ်ာ႔ႏွင့္ ဘီလ္ဂိတ္တို႔ အားလုံးဟာ သူတို႔၏ လ်ွမ္းလ်ွမ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားအတြက္ ပဓာနက်တဲ့ အရာတစ္ခုကိုသာ တူညီစြာ ရည္ညႊန္း ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ ရည္ညႊန္းတဲ့အရာဟာ အေလ့အထတစ္ခုျဖစ္ျပီး သာမန္လူေတြထက္ ေသာက္ေသာက္လဲ ပိုမိုေအာင္ျမင္သူတိုင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ထိုအေလ့အထဟာ ဘာလဲ၊ ထိုအေလ့အထကို မိမိဘဝမွာ ေတြ႕ၾကံဳလာမည့္ စီးပြားေရးလုပ္ျခင္းႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းကိစၥရပ္ေတြမွာ ဘယ္လိုလက္ေတြ႕ အသုံးခ်သြားရမွာလဲဆိုတာေတြကို သိရွိႏိုင္ရန္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အဓိကအက်ဆုံးေသာ့ခ်က္
၁၉၉၁ခုႏွစ္မွာ ဘီလ္ဂိတ္ရဲ႕အေဖဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ပ ႏွင့္ ဒု အခ်မ္းသာဆုံးသူေ႒းၾကီးေတြျဖစ္လာမယ့္ ဘီလ္ဂိတ္ႏွင့္ ဝါရင္ဘူဖတ္ကို သူတို႔၏ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အဓိကအက်ဆုံးအရာဟာ ဘာလဲလို႔ ေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလုံးက တစ္ညီထဲေျဖၾကားခဲ့သည္ကေတာ့ အာရုံစူးစိုက္မႈ Focus ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘီလ္ဂိတ္ရဲ႕ အာရုံစူးစိုက္မႈကို Walter Issac ေရးတဲ့ The Innovators စာအုပ္မွာ ဒီလို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

မိုက္ကရုိေဆာ့ဖ္ကိုတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ ဘီလ္ဂိတ္နဲ႔ ေပၚလ္အဲလ္လန္တို႔ႏွစ္ဦးၾကားက ကြာျခားခ်က္ကို ျပရင္ေတာ့ အာရုံစူးစိုက္မႈပဲျဖစ္တယ္။ အဲလ္လန္ရဲ႕စိတ္ဟာ အိုင္ဒီယာေပါင္းမ်ားစြာ၊ စြဲလမ္းမႈေပါင္းမ်ားစြာထဲမွာ ဟိုေရာက္လိုက္၊ ဒီေရာက္လုိက္ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘီလ္ဂိတ္ကေတာ့ တစ္ခုထဲကိုပဲ တစ္စိုက္မတ္မတ္ အစြဲအလမ္းတႀကီး ျပဳလုပ္သူျဖစ္တယ္။

ဘီလ္ဂိတ္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း စီးပြားဖက္ႀကီး အဲလ္လန္ ကလည္း ဒီလိုေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္က ျမင္ျမင္သမ်ွကို သိခ်င္၊ စူးစမ္းခ်င္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘီလ္ဂိတ္ကေတာ့ အလုပ္တစ္ခုကို တစ္ခ်ိန္ခ်င္းစီ ေအးေဆးတည္ျငိမ္စြာ စူးစိုက္လုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ သူ ပရုိဂရမ္ေရးရင္ပဲ ၾကည့္ေလ။ ဘီလ္ဂိတ္က မွင္တံ marker ေလးကို ပါးစပ္မွာကိုက္၊ ေျခေထာက္ကေလး လႈပ္ကာလႈပ္ကာနဲ႔ တျခား ဘာအေႏွာင့္အယွက္ကိုမွ အာရုံမရပဲ မွင္သက္ျပီး စ်ာန္ဝင္စားလုပ္ေဆာင္ပါတယ္။

ေပါလ္အဲလန္က ထိုသုိ႔ေျပာဆိုျပီး ကမာၻ႔နံပါတ္တစ္ အခ်မ္းသာဆုံးျဖစ္သြားတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ဘီလ္ဂိတ္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို ရည္ညႊန္းပါတယ္။

ဘီလ္ဂိတ္ရဲ႕စီးပြားၿပိဳင္ဘက္ႀကီး စတိဗ္ေဂ်ာ့ကလည္း အလားတူ အရည္အခ်င္းရွိပါတယ္။ စတိဗ္ေဂ်ာ့ဟာ ျပႆနာတိုင္း၏ အေကာင္းဆုံးအေျဖကိုရွာေဖြတိုင္း လက္ဖ်ားခါေလာက္ေအာင္ အာရုံစူးစိုက္ေလ့ ရွိပါတယ္။ စတိဗ္ေဂ်ာ့တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ Apple ကုမၸဏီ၏ အဓိက Marketing ဒႆနသုံးခုထဲမွာ အာရုံစူးစိုက္မႈ Focus ဟာ ဒုတိယအခ်က္အျဖစ္ ေဖာ္ျပထားတဲ့ သေဘာတရားျဖစ္ျပီး ေအာက္ပါ ေဆာင္ပုဒ္ကိုၾကည့္လ်ွင္ ထင္ရွားစြာေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါမယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္ေဆာင္မယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ထားတဲ့ ကိစၥေတြကို အေကာင္းဆုံးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အေရးမႀကီးတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို လစ္လ်ဴရႈရပါမယ္။
In order to do a good job of those things we decide to do, we must eliminate all of unimportant opportunities.

အခြင့္အေရးဆိုတာ ႏွစ္ခါမရရုိးမွန္ေပမဲ့ အခြင့္အေရးတိုင္းကို လက္စုပ္လက္ကိုင္ရယူရန္မလိုပဲ အေရးမႀကီးတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို ပစ္ပယ္ျပီး အဓိကက်တာေတြကိုသာ အာရုံစူးစိုက္လုပ္ေဆာင္ သင့္ေၾကာင္းေျပာျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အာရုံစူးစိုက္မႈ Focus ဟာ ဝါရင္ဘူဖတ္အတြက္ လည္း အဓိကေသာ့ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူဖတ္ဟာ စီးပြားေရးကိုသာ အာရုံစူးစိုက္လုပ္ေဆာင္လို၍ အႏုပညာ၊ စာေပ၊ သိပၸံပညာ၊ ခရီးသြားျခင္းႏွင့္ ဗိသုကာစတဲ့ နယ္ပယ္ေတြမွာ အာရုံမမ်ားဖို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ အာရုံစူးစိုက္မႈဟာ အေရးအရမ္းႀကီး ပါသလဲ။
အေၾကာင္းမွာ စီးပြားေရးတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရာတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ဘဝတြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ သာမန္ရလဒ္ေတြထက္ ပိုေကာင္းတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ ေတြရလိုလ်ွင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ေတြအေပၚ အတိုင္းထက္အလြန္ အာရုံစူးစိုက္ရန္ လိုအပ္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သာမန္အညတရမွွ ကြဲျပားထြက္ျခင္း
သာမန္၊ ပုံမွန္ စတဲ့ နာမဝိေသသနေတြမွ ခြဲထြက္ျပီး ေအာင္ျမင္မႈကိုရယူရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တစ္ခုခုမွာ အားလုံးထက္ ပိုေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ရပါမယ္။ ဘာကိုပိုေကာင္းရမည္ကို အတိအက် သတ္မွတ္ထားျခင္းေတာ့မရွိပါ။ McDonald's ဟာ ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာျခင္းႏွင့္ အလြယ္တကူ ကားျဖင့္ ဝင္ေရာက္၍ ပါဆယ္ဆြဲသြားႏိုင္ျခင္းတို႔တြင္ ပိုေကာင္းေအာင္ အာရုံစူးစိုက္ပါတယ္။ ခ်ပါတီထမင္းလိပ္ Burrito ေရာင္းသည့္ ကုမၸဏီ Chipotle ကေတာ့ ထမင္းလိပ္မ်ားစြာကို ျမန္ဆန္စြာ ရရွိေစရန္ ဝန္ေဆာင္မႈအေပၚမွာ အာရုံစူးစိုက္ပါတယ္။ အားသာခ်က္ျခင္း မတူညီေသာ္လည္း ထိုကုမၸဏီ ႏွစ္ခုစလုံးဟာ တစ္ခုထဲတြင္သာ စူးစိုက္လုပ္ေဆာင္၍ လ်ွမ္းလ်ွမ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ေနပါတယ္။

လက္ေတြ႕တြင္လည္း ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ လူအမ်ားကို က်ရႈံးခန္း၏ နိဒါန္းသို႔ အေရာက္ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ တစ္ခုထဲကို စူးစိုက္မလုပ္ေဆာင္ပဲ အျခားအရာမ်ားကိုပါ လုပ္ေဆာင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းလိုက္ေသာအခါတြင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုအခါတြင္ မိမိတို႔၏ ပဓာနအက်ဆုံးရည္မွန္းခ်က္မ်ားပါ စူးစိုက္မႈ အားနည္းလာ၍ သာမန္အညတရအဆင့္သို႔ ေလ်ာက်သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ အေတာ္အတန္ ရရွိျပီးသူေတြက ပိုမို သတိထားျပီး ရည္မွန္းခ်က္အစစ္အမွန္ကိုသာ အာရုံစိုက္သင့္ ပါတယ္။

McDonald ကိုပဲၾကည့္ပါ။ Hamburger ေကာင္းလို႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့တဲ့ ကုမၸဏီဟာ အျခားေဖာက္သည္မ်ားကိုပါ ဆြဲေဆာင္ဖို႔ ၄င္းဆိုင္ေတြရဲ႕ Menu မွာ ရရွိႏိုင္တဲ့ အစားအေသာက္မ်ားကို အမ်ိဳးအစား တိုးျမွင့္ထည့္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ မွာစရာမ်ားလြန္းတဲ့ Menu ကိုၾကည့္ျပီး Customer ေတြက ဘာသုံးေဆာင္ရမလဲ ေတြေဝစဥ္းစားရေတာ့သလို အစားအစာအမ်ိဳးအစားမ်ားလြန္း၍ ျပင္ဆင္ရန္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္လာျပီး ေစာင့္ဆိုင္းရခ်ိန္ေတြ မ်ားလာပါတယ္။ အေရးမပါသည့္ အရာမ်ားတြင္ ေထြျပားမိ၍ နဂိုအားသာခ်က္မ်ားကိုပါ မစူးစိုက္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ဝန္ေဆာင္မႈ က်ဆင္းလာတတ္ပါတယ္။

Apple ကုမၸဏီဆိုရင္လည္း စတိဗ္ေဂ်ာ့ ျပန္မလာခင္က ကုန္ပစၥည္းအမ်ိဳးအစားေပါင္း ၃၅၀ ေက်ာ္နဲ႔ ျပာယာခပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ စတိဗ္ေဂ်ာ့က တစ္ဖန္ေရာက္ရွိလာတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ Customer ေတြကို အရုိးရွင္းဆုံးနဲ႔ အေကာင္းဆုံး အေတြ႕အၾကဳံေတြေပးမည့္ ရည္မွန္းခ်က္အေပၚသာ ျပန္လည္စူးစိုက္ခဲ့ျပီး Apple ကုမၸဏီ၏ ကုန္ပစၥည္း ၁၀မ်ိဳးကိုသာ ဦးတည္ထုတ္လုပ္ရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုသို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့အျပီးမွာ Apple ဟာ ကမာၻ႔တန္ဖိုးအရွိဆုံး ကုမၸဏီျဖစ္လာခဲ့တာ လူတိုင္းသိပါတယ္။

ေအာင္ျမင္ေသာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းမ်ိဳး
ဘဝေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ စီးပြားေရးေအာင္ျမင္မႈမ်ိဳး သကဲ့သို႔ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ရာတြင္လည္း ေအာင္ျမင္ႏိုင္ရန္ သာမန္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားထက္ ပို၍အျမတ္အစြန္းရရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အခ်ိန္အခါသိမႈႏွင့္ အာရုံစူးစိုက္မႈတို႔ကိုု အထူးလိုအပ္ပါတယ္။

ေအာင္ျမင္ေသာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းမ်ိဳးဆိုတာ အခ်ိန္အခါရယ္၊ စည္းကမ္းရယ္၊ စိတ္ရွည္ဖို႔ရယ္ လိုပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပါရမီပါေသာ္ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အရာေတြဟာ အခ်ိန္အခါေရာက္မွ ျဖစ္ထြန္းလာတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ အမ်ိဳးသမီးကုိးဦးကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခိုင္ျပီး တစ္လအတြင္း ကေလးတစ္ဦး ေမြးဖြားေအာင္လုပ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္သလိုမ်ိဳးပါပဲဟု ဟာသေႏွာ၍ ဝါရင္ဘူဖတ္က ရွင္းျပခဲ့ဖူးပါတယ္။

လက္ေတြ႕မွာ သာမန္ပ်ွမ္းမ်ွအျမတ္အစြန္းကိုပဲ ပုံမွန္ရရွိဖို႔ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူတိုင္းအတြက္ အလြန္ခက္ခဲ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိဟာ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားတဲ့ ဉာဏ္ႀကီးရွင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေသးလ်ွင္ ပထမဦးဆုံး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေစ်းကြက္ေတြမွာ ပ်ွမ္းမ်ွအျမတ္အစြန္းကိုပဲ ရဖို႔ အားထုတ္ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေလာကဆိုသည္မွာ ဉာဏ္ႀကီးရွင္ေတြေတာင္မွ ဗ်ာမ်ားရင္ ပါသြားတတ္ပါတယ္။

ေအာင္ျမင္ေသာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ ပထမ အခ်က္အေနနဲ႔ မရႈံးေအာင္ ဂရုထားစူးစိုက္ရမွာ ျဖစ္ျပီး အျခားသူမ်ားအား ဆုံးရႈံးမႈေတြျဖစ္ေစတဲ့ အမွားေတြကို နားလည္သိထားရမည္ျဖစ္ကာ ၄င္းအမွားေတြကို ေရွာင္ရွားႏိုင္ရပါမယ္။ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား သိသင့္တဲ့ အဆိုပါအမွားေတြဟာ အေရာင္း အဝယ္ကို သြက္လက္လြန္စြာ ဆုံးျဖတ္ျခင္း၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအေပၚ ယုံၾကည္ခ်က္ ျမင့္မားလြန္းေနျခင္း၊ အရႈံးကို မေၾကာက္ျခင္း၊ အလြန္အမင္း ေခ်းငွား၍ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းႏွင့္ ေန႔စဥ္ေစ်းအတက္အက်ေတြကိုသာ ၾကည့္၍ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ား အလြယ္တကူ ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယသိရမည့္ အခ်က္မွာ မိမိ၏ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိရွိရန္ျဖစ္ျပီး ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ရရွိရန္ အျမဲတေစ သင္ယူေနျခင္း၊ လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္းႏွင့္ မွားယြင္းေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်မိခ်ိန္တြင္ လ်င္ျမန္စြာ သုံးသပ္ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းတို႔ကို စူးစိုက္လုပ္ေဆာင္ေနရမည္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္မဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို ႏွံ႔စပ္စြာ သိေအာင္ စူးစိုက္၍ႀကိဳးစားရပါမယ္။ မိမိ ႏွံ႔စပ္ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ေဒသ၊ စက္မႈက႑ ႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမယ္ဆိုပါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံး စိတ္ခ်ယုံၾကည္စြာ ရင္းႏွီးသင့္၊ မသင့္ ကို သိႏိုင္ပါတယ္။ ထို႔အတူ မည္သည့္ ရင္းႏီွးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ိဳးကိုမဆို ထိုအတိုင္း က်ြမ္းက်င္ႏံွ႔စပ္စြာ သိရန္ဦးစြာ စူးစိုက္လုပ္ေဆာင္ ရပါမယ္။ ထိုသို႔ႏွံ႔စပ္ရန္ စူးစိုက္ႏိုင္မွသာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ေစ်းကြက္အတြင္းမွာ အျခားသူေတြမျမင္တဲ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအခြင့္ထူးေတြကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ျပီး သာမန္ထက္ပိုတဲ့ အျမတ္အစြန္းေတြကို ရရွိပါမယ္။

ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း စာမ်က္ႏွာ ၅၀၀ေက်ာ္ ေလာက္ရွိတဲ့ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီေတြရဲ႕ ႏွစ္စဥ္ စာရင္းရွင္းတမ္းေတြ ကုန္သြယ္ေရးစာေစာင္ေတြ ေစ်းကြက္သုေတသန သုံးသပ္ခ်က္ေတြကို တစိုက္မတ္မတ္ဖတ္ရႈပါ။ ဒီလိုလုပ္မွ စီးပြားေရး အသိပညာေတြ အေတြ႕အၾကံဳေတြ တိုးပြားလာမွာပါ။ အသိပညာဆိုတာ အတိုးႏႈန္းတိုးသြားသလိုပဲ စူးစိုက္ေလ့က်င့္ေလ၊ အဆမ်ားစြာပြားမ်ားလာေလပါ။ အခု ေျပာတာေတြကို လူတိုင္းလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားစုကေတာ့ လုပ္မွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္အာမခံပါတယ္ဟူ၍လည္း ဘူဖတ္က အၾကံေပးထားပါသည္။

ဘူဖတ္ေျပာတာကို လူတိုင္းအလြယ္တကူ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ျပႆနာက အမ်ားစုက မလုပ္ၾကတာပါ။ ေအာင္ျမင္ေသာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္း၏ အဓိက ေသာ့ခ်က္ဟာ တကယ္ေတာ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ မိမိ၏ အသိပညာ အေတြ႕အၾကံဳေတြရဲ႕ အတိုင္းအတာကို ရွင္းလင္းစြာ သိရွိဖို႔ပါ။ ဒါမွ မသိေသး မရွင္းလင္းေသးတဲ့ အရာေတြကို စူးစိုက္ ေလ့လာႏိုင္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေလ့လာသုံးသပ္ဖို႔ လုံေလာက္တဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ အာရုံစူးစိုက္မႈ မေပးႏိုင္တဲ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားဟာ စေတာ့ေစ်းကြက္ကေပးတဲ့ ပ်ွမ္းမ်ွအျမတ္အစြန္း ထက္ပိုရဖို႔အတြက္ အျခားကိုယ္မသိတဲ့ အစုရွယ္ယာေတြမွာ စူးစမ္းရင္းႏွီးျခင္း မျပဳသင့္ပါဘူး။

သို႔ေသာ္လည္း ဘယ္လိုရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရမလဲဆိုတာကို တစူးတစိုက္ ၾကိဳးစားေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ က်ြန္ေတာ္တို႔ဟာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ အခြင့္အလမ္းတစ္ခု ကို တန္ဖိုးျဖတ္ႏိုင္မဲ့ ပညာ၊ ရင္းႏွီွးျမွဳပ္ႏွံမည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းက႑ကို နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္မဲ့ ပညာကို ေန႔စဥ္တည္ေဆာက္ႏိုင္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘူဖတ္ေအာက္မွာေျပာထားသလိုပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပိုေတာ္တဲ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူ တစ္ဦးျဖစ္တာဟာ ကြ်န္ေတာ္က စီးပြားေရးသမားတစ္ဦးျဖစ္လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္၊ ပိုေအာင္ျမင္တဲ့ စီးပြားေရးသမားျဖစ္တာဟာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူတစ္ဦးလည္းျဖစ္လို႔ပါ။
I am a better investor because I am a businessman and I am a better businessman because I am an investor.

စီးပြားေရးမွာ ႏွံ႔စပ္ကြ်မ္းက်င္ပါမွ ပိုေတာ္ပိုျမတ္တဲ့ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူျဖစ္မွာပါ။ ႏွံ႔စပ္ကြ်မ္းက်င္ေအာင္ မိမိဘက္မွ စူးစိုက္စြာ ေလ့လာလိုက္စားေနရပါမယ္။

ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ျခင္းဟာ ဘဝတစ္ေလ်ွာက္လုံး စူးစိုက္စြာ တစိုက္မတ္မတ္ ျပဳလုပ္သြားရမည့္ အရာပါ။ တာတိုေျပးတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ အကယ္၍ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ အခ်ိန္ႏွင့္ အာရုံစူးစိုက္မႈကို မပ်က္မကြက္ ေပးစြမ္းႏိုင္ပါက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ျခင္းကို စြဲျမဲသင္ယူျခင္းဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘဝတစ္ေလ်ွာက္လုံးတြင္ အျမတ္ေဝစုမ်ားကို ရရွိေစမွာပါ။

Motley Fools မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ Dan Dzombak ေရးသားတဲ့ အၾကံေပးေဆာင္းပါးကို ဘာသာျပန္ တင္ဆက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အေတြးအျမင္အစုံ အလင္ကို ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူအမ်ား ဖတ္ရႈဆင္ျခင္ ႏိုင္ရန္ရည္ရြယ္၍သာ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။

MIW Originals မွ ကူးယူတင္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment